


ul.K.K.Wielkiego 61
Biuro: tel. 784 576 593 Kierownik: tel.507 170 100
godz.otwarcia: pon. - pt. 12.00 - 16.00
od: do:

BŁĘDY NA EGZAMINACH
BŁĘDY NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANIE NA EGZAMINIE
1. Błędy przed przystąpieniem do egzaminu
- nieodpowiednie obuwie (u kobiet wysokie obcasy !!!)
- brak okularów zalecanych przez lekarza
2. Błędy na placu manewrowym
- nieumiejętność sprawdzenia wszelkiego rodzaju płynów, działania świateł i klaksonu
- niezapięcie pasa bezpieczeństwa, nieustawienie fotela i lusterek
- brak umiejętności odblokowania kierownicy i zwolnienia hamulca bezpieczeństwa
- brak sygnalizowania zamiaru lub niewłaściwego sygnalizowania zmiany pasa ruchu lub zmiany kierunku
- brak wiedzy o prawie do korekty przy wykonywaniu zadania (wykonywanie manewrów)
- błędna obserwacja pola widzenia w czasie wykonywania manewrów
- brak koordynacji używania sprzęgła, gazu i hamulca przy ruszaniu na wzniesieniu
3. Błędy podczas jazdy po mieście
- jazda z dala od prawej krawędzi jezdni
- nieumiejętność wykonywania zmiany pasa ruchu (sygnalizowanie faktu, a nie zamiaru !!!)
- włączanie kierunkowskazu wraz z ruchem kierowcy
- brak umiejętności oceny odległości i prędkości innych pojazdów
- zmiana pasa ruchu przez linię ciągłą
- lekceważenie znaków poziomych (linie, strzałki kierunkowe) i pionowych
- rozpoczynanie skrętu w lewo z niewłaściwych pasów
- słaba dynamika jazdy na skrzyżowaniach
- brak zdecydowania na zmieniające się sytuacje w ruchu drogowym, brak samodzielności
- nieodpowiednie dostosowanie prędkości do warunków na drodze
- brak dynamiki jazdy, niedostateczna umiejętność wyprzedzania pojazdów i rowerzystów na drodze
- brak reakcji na zmiany sygnalizacji świetlnej
- wymuszenie pierwszeństwa przejazdu
- nieostrożne zachowanie w rejonie przejść i przystanków
- nieprawidłowe tory jazdy przy skrętach w lewo na drogach wielopasmowych o większej ilości pasów ruchu w tym samym kierunku
- brak respektowania zasady ruchu prawostronnego i jazdy środkowym pasem
4. Błędy popełniane na skrzyżowaniach
a. na rozbudowanych skrzyżowaniach sygnalizacją świetlną
- obserwacja niewłaściwych sygnalizatorów
- opuszczanie ruchu okrężnego bez sygnalizacji świetlnej, bez włączania prawego kierunkowskazu
- nieprawidłowe zajmowanie pasa przy zawracaniu na drogach dwujezdniowych
- zajęcie lewego pasa po skręcie w lewo i trudności z opuszczeniem skrzyżowania z powrotem na prawy pas ruchu
- nie rozróżnianie manewru skrętu w lewo z zawracaniem
b. pozostałe skrzyżowania
- pokonywanie skrętów na skrzyżowaniach z wciśniętym sprzęgłem
- beztroska jazda w miejscach zagrożonych, np.. zbyt bliskie przejeżdżanie obok pieszych znajdujących się na drodze, zbyt duża prędkość w pobliżu szkoły
- brak obserwacji znaków drogowych i niestosowanie się do nich
***